2012. november 30., péntek

Gluténmentes Dobos torta

Képeket nézegettem, és a dobos tortám képére akadtam. Megörültem neki, és úgy döntöttem, hogy ez lesz a következő bejegyzésem.

Mivel nővérem gluténérzékeny, ezért gluténmentes változatban készült.

A piskóta lapok, mint a hagyományos piskóta lapjai készültek, csak búzaliszt helyett kukoricaliszt került bele. Az arányokon nem változtattam. 7 tojásból készült 7 lapocska, de csak a 18-as tortaformának megfelelő méretben.

A krémje megint csak Kiskuktától származik. Itt megtaláljátok.

A tetjére karamell került. Kb 15 dk cukrot, 1 ek vajat, és 4 ek vizet, és kb 1 ek ecetet egy vastag aljú lábasban összemelegítünk, és aranysárgára pirítjuk. Ekkor gyorsan a legfelső lapra öntjük, és még melegen egy vajas késsel bevágjuk a szeleteket.

Vigyázzunk, mert habosodik a karamell, és kifuthat. Vigyázzunk, mert könnyen égési sérülést szenvedhetünk.

Jó, a díszítés nem a legszebb. Azóta beszereztem egy normális habzsákot néhány díszítőcsővel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése