2013. január 13., vasárnap

Mignon, bár nem a legszebb

Igen, régóta szemeztem egy ilyen süti elkészítésével, de nem igazán találtam olyan receptet, ami elsőre eltalálta volna az ízlésemet. Múlt héten kozák sapkát készítettem, és azon kaptam magam krémfőzés közben, hogy alakítom citromossá azt a fejemben.

Úgyhogy hétvége, kicsit több idő, gyerekek a mamánál, és nekivágtam.





Tésztának 4 tojásból készítettem piskótát, normál méretű tepsin. Így kellően vékony lapot kaptam, és két rétegben tölthető a süti anélkül, hogy a fogyasztónak óriásira kellene nyitnia a száját. Magát a piskótát 3 fele vágtam.

Krémnek 2,5 dl tejet 2 ek liszttel sürűre főztem. Amikor kihűlt a főzött krém, hozzákevertem 1 citrom reszelt héját, valamint levét, 17 dkg margarint, és 12 dkg porcukrot. Mindezeket habosra kevertem robotgéppel.

A krémet megfeleztem, és a tésztába töltöttem, majd egy éjjelre hűtőbe tettem.

A bevonathoz Farkas Vilmostól kölcsönöztem a fondán-t. A fondán is előző nap készült, így bevonáshoz vízgőz felett újra folyóssá kellett tenni. Egy részét ételfestékkel színeztem. A felvágott sütiket megmártottam a fondán-ban és hagytam megszilárdulni a bevonatot.

Bevallom van még mit gyakorolni a bevonatoláson, de majd alakul ez is.

2 megjegyzés: