2013. február 26., kedd

Kókuszgolyó gluténmentesen, kicsit másképp

Nagy fába vágtam a fejszém, legalábbis úgy érzem utólag. Pár hete farsang volt az oviban, ahol a nagyobbik gyermekemnek nagyon megtetszett Teller-cake sütije. Kérte is, hogy a közelgő névnapjára valami hasonló formájú sütivel rukkoljunk elő. Először nem akartam hajlani a dologra, egyrészt mert ugyanazt nem akartam készíteni,  másrészt gluténmentes sütiben szerettem volna gondolkodni, mert a csoportban van egy kisfiú, akit nem akartam kiközösíteni sütizéskor, ha már meg tudom oldani. Aztán jött a nővérem, aki szintén gluténérzékeny, és felvetette a kókuszgolyó ötletét.

A recept pedig így szól.

Piskótához:
10 dkg rizsliszt
10 dkg cukor
3 tojás
1 kk gm sütőpor

 A piskótát hagyományos módon sütjük, majd hagyjuk kihűlni. Mikor kihűlt egy nagyobb tálba apróbb darabokra tépkedjük és a következőket adjuk hozzá:
3 evőkanál gm mogyorókrém felolvasztva (Nutella)
1 ek gm lekvár (ami kéznél van, lehet barack vagy meggy is)
4 dkg ráma margarin
1 evőkanál szerencsi kakaópor
 25 dkg maróni fehérarany gesztenyemassza

A piskótadarabokat összekeverjük a többi hozzávalóval majd gombócokat formázunk belőle. Normál esetben  itt az jönne, hogy hempergessük (Mogyi) kókuszreszelékbe a golyókat.

Nálam itt jött a pálcikázás. A pálcikákat ezer éve vettem, amikor először találkoztam a sütik ezen formájával, de nem vitt még rá a lélek, hogy használjam. Na most csokit olvasztottam, és a pálcikák végét megmártottam benne, és így szúrtam egyet-egyet a golyókba, majd hagytam egy órát hűvös helyen pihenni.

Újabb adag csokit olvasztottam, és a golyók kb felét mártottam a csokiba, majd kókuszreszelékbe. Másik fele pedig csak kókuszos díszítést kapott.

Csokis-kókuszos

A névnapos a sütijével

...és a kiskuktám, mert őt elzavarni sem lehet a konyhából...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése