2013. szeptember 29., vasárnap

Krémes

A munkahelyemen vált szokássá, hogy névnap és születésnap esetén a fiúk elmennek a cukrászdába, és hoznak mindenkinek egy-egy szelet franciakrémest. Ebből eredően nézegettem már többször a francia, és persze a sima krémes recepteket is.

Nem olyan rég Nudleee blogján találkoztam egy recepttel, és jó pár hasznos tanáccsal, ami felkeltette a bennem szunnyadó manót, hogy csakazértis meg kell vele próbálkoznom. Persze nem voltam elsőre olyan bátor, hogy egyből a francia krémes verziót csináljam, na meg én a sima krémest jobban is szeretem.

Szóval, ahogy én csináltam:

500g fagyasztott leveles tészta
9 dl víz
3 cs vaníliás pudingpor
7 tojás fehérje
8+12 dkg cukor

A leveles tésztánkat hagyjuk felengedni szobahőmérsékleten, majd kettévágjuk, és egészen vékonyra, tepsi méretűre nyújtjuk, és megszúrkáljuk villával. Előmelegített, 190 fokos sütőben kezdjük sütni, és kb 3 perc után vagy a sütő rácsát, vagy egy másik tepsit teszünk a lapra, hogy a púposodást elkerüljük. kb 10-12 perc alatt készre sütjük az első lapot. Míg az első lapunk sül kinyújtjuk a másodikat. Az első lapot kivéve a széleit levágjuk, és a tervezett szeletek nagyságára felkockázzuk, ezzel könnyítve a betöltött süti szeletelését a későbbiekben. A második lapot az elsőhöz hasonlóan sütjük, de kivétel után nem szeleteljük össze.

A krémhez először a tojásfehérjéből habot verünk, majd hozzáadunk 8 dkg kristálycukrot, és tovább verjük a habot, amíg a cukor elolvad. Ha ezzel készen vagyunk, akkor előveszünk egy kellően nagy lábast, amiben a pudingporból, cukorból, és a 9 dl vízből sűrű krémet főzünk. Majd egy kézi habverővel belekeverjük a tojáshabot, és még 2-3 percig főzzük állandó keverés mellett.

Ha készen van a krém, akkor az előkészített lapunkra öntjük, és egyenletesen elkenjük. Ekkor szépen elhelyezzük rajta a felkockázott lapocskákat, és végül porcukorral meghintjük.





2 megjegyzés: