2013. szeptember 10., kedd

Szőlős krémes

Egy újabb bejegyzés kép nélkül, mert nem voltam elég élelmes. Mire oda jutottam, hogy fényképezzek, addigra alig maradt pár szelet a sütiből, az is hiányos krémmel.

Rengeteg szőlőt hord haza a párom, és neki volt a kívánsága, hogy krémest süssek a szőlő mennyiségének csökkentése érdekében. Régen sütöttem gyümölcs krémest, ezért meg is örültem az ötletnek, és hozzá is fogtam.

8 tojásból piskótát sütöttem, egy 30x40 cm-es tepsin. Majd utólag rájöttem, hogy elég lett volna kisebb tepsin sütnöm 5-6 tojásból, mert a krémem elég vékony rétegben került a sütire.

Krém:
1 l tej
2 cs vaníliás pudingpor
2 tojás
6-8 ek cukor

A pudingport csomómentesre keverjük a tejjel, majd a tojások sárgáját és a cukrot is hozzá keverjük, és sűrű krémmé főzzük. Amikor készen van, gyorsan kemény habbá verjük a tojások fehérjét is, és még a meleg krémhez keverjük óvatosan. Hagyjuk picit hűlni.

Közben a kisült piskótánk széleit levágjuk, és visszarakjuk kicsit a sütőbe, hogy megszikkadjon kicsit. Ha ezzel megvagyunk, akkor morzsát készítünk belőle. Ebből a morzsából használjunk a piskóta megszórására a szőlőszemek alá. Természetesen megmossuk a szőlőszemeket, és meg is szárítgatjuk őket. A morzsás piskótára egyenletesen eloszlatjuk a szőlőt, és jöhet rá a langyosra hűlt krém. A krémünk tetejét a maradék morzsával hintjük meg. 

Legalább egy éjszakát hagyjuk pihenni a sütinket fogyasztás előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése