2014. január 10., péntek

Aszalt áfonyás keksz

Még a karácsonyi menüből maradt ki kb 2 ek aszalt áfonyám, amit nem akartam, hogy tönkremenjen. Szeretem elnassolni is, de most valami gyors sütit akartam belőle, mert idén még nem sokat sütöttem idő hiányában. Keresgettem a neten, és végül találtam egy receptet, ami több helyen feltűnt, így rá esett a választásom.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
15 dkg vaj
8 dkg porcukor
1/3 rúd vanília kikapargatott magjai
1/2 citrom reszelt héja
csipet só
2 ek aszalt áfonya

A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót és addig gyúrjuk, míg össze nem áll. Nem kell megijedni, először úgy fog tűnni, hogy nem fog összeállni soha, de a kezünk melegétől a vaj dolgozni kezd, és szépen össze lehet állítani a tésztát.

Ezután én egy hengert formáztam a tésztából, frissen tartó fóliába csomagoltam, és beraktam a fagyasztóba pihenni fél órára. Majd elővettem egy kést, és a fagyasztóból elővett tésztát kicsomagolás után egyforma vastagra karikáztam. Ekkor sütőpapíros tepsire rakjuk, és 180 fokra előmelegített sütőbe rakjuk kb 8-10 percre. Figyeljünk rá oda, mert ha a széle kezd pirulni, akkor már készen van.

Természetesen lehet úgy is készíteni, hogy a tészta összeállását követően kinyújtjuk 3-4 mm vastagra a tésztát, majd kiszúrókkal szaggatjuk, és az előbbivel megegyező módon 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt készre sütjük.

Én sajnos most kicsit tovább sütöttem a kelleténél, de így is finom, csak keményebb, mint kellene. :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése