2014. február 17., hétfő

Diós-barackos-omlós, kell ennél több?

A héten találkoztam Teller-cake-nél ezzel a sütivel. Elsőre megfogott, hiszen a linzer jellegű sütik a családban nagyon menők, ráadásul én diómániás is vagyok. Szóval egyértelmű volt, hogy ez bekerül a mi repertoárunkba is. Megjegyzem, elkövettem egy óriási hibát már az első sütésnél, mégpedig azt, hogy egyetlen adagot készítettem csak.

Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt
13 dkg margarin
6 dkg porcukor
2 tojás sárgája

A lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd jöhet a porcukor, és a tojássárgák és gyors mozdulatokkal homogén tésztát gyúrunk. Majd vékonyra (kb 3mm) nyújtjuk és a kivánt formára szaggatjuk. Nálam most egy sima kerek forma került elő.

Ezután jöhet a hab:
2 tojás fehérje

10 dkg porcukor
5 dkg darált dió

A fehérjékből gőz felett porcukorral habot verünk, majd belekeverjük a diót is. Ezt a habos diós keveréket halmozzuk a kiszaggatott tésztánkra habzsákkal vagy kiskanállal. Lisztezett ujjal mélyedéseket alakítunk ki a habközepében és oda kerülhet a lekvárunk.

Előmelegített sütőben, kb 175 fokon addig sütjük, amíg a hab kicsit megpirul, és a tészta alja is kap egy kis színt.
 








Sütés előtt
 
Sütés után




3 megjegyzés:

  1. Szebbek lettek mint az enyémek, de komolyan! Én is nagyon szeretem, nagymamám boldog lenne ha látná, ilyen sikere van...talán látja is... Egyébként ő is kerek formával csinálta, én csak a Valentin nap miatt készítettem szívvel. :))

    VálaszTörlés
  2. Zsuzsa, köszi, és biztos látja a nagymamád.
    Egyébként Ákos kitalálta, hogy ezt viszi suliba névnapjára, mert ilyet tuti nem visz senki más. Szóval elég hamar lesz ismétlés is belőle, de akkor már minimum dupla adaggal készítem.

    VálaszTörlés