2014. július 6., vasárnap

Születésnapokra torta


El vagyok maradva, na nem a sütéssel, hanem a blog írásával. Most megpróbálok írni egyet, miközben egy olyan tortát falatozok, amit nem én sütöttem, hanem nekem sütöttek. A sors fintora, hogy egy olyan tortát akarok most itt megmutatni, aminek a krém receptje pont attól a blogertől van, aki nekem sütött tortát.

De kezdjem a történet elején. Kisebbik fiam születésnapja akkor volt, amikor mi Angliában voltunk, így az ünneplése halasztódott. Most az én születésnapommal, és sógorom névnapjával együtt ezt is megültük családi körben.

A kis ünnepelt egyébként csokis tortát kért, és az egyszerűség kedvéért az óvodai jelet. Ebben tényleg hatalmas szerencsém van, mert háromszög a jele. Így aztán két 4 tojásos piskótát sütöttem rizsliszttel, majd átlósan félbevágtam, a széleket kiigazítottam, és adottak is voltak a lapok.

Nekem a piskóták sütésénél az a módszer vált be, hogy a 4 tojást 4 ek cukorral 8 percig keverek robotgéppel. Majd hozzákeverek 4 ek lisztet (kakaós piskóta esetén 1 ek lisztet kakaóra cserélek) kézi habverővel nagyon óvatosan. Majd mehet is az előmelegített sütőbe.

A krémet Teller-cake-től kölcsönöztem, amit itt találhattok meg. Most én ebből a krémből másfél adagot készítettem.

A lapokat betöltöttem, külsejét bevontam krémmel, majd mehetett a torta pihenni a hűtőbe pár órát. Ezután egy forró vízbe mártott, majd szárazra törtölt késsel elsimítottam a felületét.

A tetejére csokit olvasztottam. Mivel kicsit elmértem a szükséges csoki mennyiséget, ezért az oldalát is bevontam csokoládéval.

Végül habzsákkal díszítettem kicsit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése